Ook ik moet er aan geloven

Het is vandaag 14 Juni, de dag dat ik eindelijk maar een reisblog aangemaakt heb. Gisteren geweldig feestje van Frank gehad, dankje Frank. Maar ik word inmiddelds bijna gek, hoeveel mensen aan mij vragen wat ik in Amerika ga doen, hoelang ik ga, en ga zo maar door. En ik ben nog niet eens weg, moet je voorstellen.... dus daarom dit reisblog. Tijdens mijn jaar, wil ik jullie hiermee op de hoogte houden over bijna alles wat ik doe.

Inmiddels ben ik alweer 4 dagen geslaagd, wat gaat de tijd toch snel. Bijna iedereen gaat aan een nieuwe studie beginnen, maar ik zou Diede niet zijn, als ik het weer helemaal anders moet doen als de rest. In januari heb ik de keuze gemaakt om een jaar naar Amerika te verhuizen. Veel mensen vinden het tof, veel mensen zouden het zelf nooit doen. Maar ik zie dit als een eenmalige kans, om iets van de wereld te zien, om een cultuur te leren kennen, om een taal te leren en om heel veel nieuwe mensen te leren kennen.

Naast mij zijn er nog 90 andere(waarvan vier uit het kleine Elst?!!?!) die deze kans ook met twee handen grijpen. Ik vertrek zelf 19 augustus (zet in je agenda), samen met (inmiddels) vriendinnen. Ik ga met hun 4 dagen door New York dwalen, maar zou het daarna toch echt zelf moeten doen. Ik vlieg in mijn eentje door naar Detroit (Michigan), waar mijn gastgezin op mij staat te wachten, en vanaf dat moment ruil ik mijn Nederlandse leven in, voor een totaal ander Amerikaans leven.

Even over mijn gastgezin. 13 maart werd ik gebeld dat ik een gastgezin had, in Michigan... Oke, michigan, ik wist echt niet waar het lag, en mijn eerste vraag was dan ook of het lekker weer was. Nja hele koude winters, hele hete zomers. Ik ga dus leren skieen, snowboarden, maar ook waterskieen en rondtrekken op de boot. Alles in 1 dus. Ik denk echt dat ik een TOP gastgezin heb, maar dat maak je pas echt mee als je er bent., dus wil het nog niet te hard roepen. Ik heb een gastvader Brady, die dokter is. Een gastmoeder Rachel, huismoeder, zus Kate (16, MET AUTO!!!!), Brady(14) en Noah(12). Ohja.... En een hond. Mensen die mij kennen weten dat ik een kattenmens ben, dus ik zou me even aan moeten passen. Ik ga samen met broertjes en zus naar Adams High School. Ik word hier laatste jaar, en ben de enige uitwisselingsstudent. Het is geen hele grote school, dus veel mensen weten al van mijn komst.

Het gastgezin is van plan om veel tripjes met me te maken. Zo staat de eerste Cruise al vast, op 26 januari ga ik naar de Bahamas, St Thomas, St Martin. SUPER TOF DUS!!! Ik heb echt het idee dat mijn gastgezin mij met openarmen zou ontvangen.

Ook al klinkt alles nu zo tof, ik heb ook wel koudwatervrees(hoe Travel Active dat noemt), je verlaat je eigenhuis, je vrienden en familie, voor een jaar. Teveel contact is afgeraden, omdat je dan met 1 been in Nederland blijft staan. Sommige dagen kan ik mezelf dan ook echt voor mijn kop slaan, waarom ik hieraan ben begonnen. Andere dagen, zou ik het liefst gelijk op het vliegtuig willen stappen.

Kortom, ik ga een jaar tegemoet die ik mijn levenlang zou onthouden. Het zou een moeilijk jaar worden, een emotioneel jaar, maar ook een jaar waar ik zoveel zin in heb! Ik ben blij dat ik de kans heb gekregen om dit te doen.

Tuurlijk mogen jullie me altijd vragen stellen, geen probleem!!! Maar ik hoop dat ik met dit blog, de meeste mensen infomeer, zodat ik niet 100 keer hetzelfde verhaal moet vertellen.

Be brave. Take risks. Nothing can substitue experience. – Paolo Coelho

Reacties

Reacties

anna

goed bezig Diede dit is de eerste stap van je Amerika reis veel succes en toi toi Anna

Karlijn

Ah Diede wat tof! Ik lees graag met je mee wat je allemaal gaat doen daar. Alvast een hele fijne tijd gewenst! :)

Veronie

Heeeel veel plezier!
Ik ben benieuwd naar al je verhalen!
Hele dikke kus

Ellen

Leuk Diede! Ik ben benieuwd naar al je ervaringen.
Ik ga je zeker volgen. Liefs Ellen

Bo

Aaahw diedje. Wat leuk, nu kan ik een jaar lang met je meelezen! Ik vind t zo tof dat je dit gaat doen. Wat een avontuur!!! Geniet ervan en ik wil je nog wel even zien voordat je gaat! Ben trots op je moppie ?? Xxxx

Kees Lambregts

Goed verhaal Diede...trots op je???? ga je zeker volgen...maar wie moet er nu op Ibo passen???? Heel veel plezier en geniet van dit mooie jaar..het is zo weer om.

mariet

Diede succes met het inpakken van je bagage. Niet stressen.
Ga je volgen. Heel veel succes en natuurlijk ook veel plezier. X

Ruben

Vanuit welke organisatie ga je ?

Heel veel plezier en succes !!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active