Deeds mist haar groene lelijke oma fiets

Terwijl jullie allemaal Feyenoord - Ajax zitten te kijken, vond ik het wel even tijd om een pauze te nemen van mijn huiswerk. En toen bedacht ik me ook...dat het wel weer eventjes geleden heb dat ik mijn blog heb geschreven.... Dat huiswerk maken bevalt me echt niet hier, ik kom van een school waar ik ten eerste al relatief weinig huiswerk had, en wanneer ik huiswerk had, had ik er een paar dagen voor. Hier zit het een beetje anders in mekaar, doordat ik elke dag dezelfde vakken heb, heb ik ook elke dag huiswerk. Ik zou ervoor kunnen kiezen om geen huiswerk te maken, maar hier krijg je punten voor je huiswerk. Ik zou al mijn toetsen en quizen kunnen 'failen', en door mijn huiswerk nog steeds een goed 'grade' kunnen hebben.. ( lastig uit te leggen als je de nederlandse termen vergeet)... Dus niet gek dat iedereen hier makkelijk A's haalt. Daarnaast zijn alle toetsten ook nog eens multiple choice. En in Nederland zitten we maar te bikkelen voor onze toetsen... op het moment sta ik allemaal A's en een C+ voor Algebra 2.

Verder worden mijn weken eigenlijk normaler en normaler... ik sta op, ik ga naar school, ik kom thuis, maak huiswerk, ga soms sporten en dan vaak weer naar bed. Ik beleef dan ook niet echt hoogtepunten tijdens mijn schoolweken. Van de weekenden geniet ik van volle teugen, zo heb ik echt al heel veel gedaan. Museum, naar Detroit, Football wedstrijden, festivals, en ook gewoon even lekker luieren. Dit weekend kreeg ik de volle experience van Halloween. Op zaterdag heb ik mijn pompoen uitgezocht......ik koos te lelijkste :-).. en ook gelijk gecarved, waar ik best goed in was. Ik ben naar mijn eerste Haunted House geweest, ik heb net niet in me broek geplast maar pfff......Ik ben naar verschillende cider mills geweest die helemaal in het teken staan van Halloween (stiekem kom ik daar voor de donuts)..... En dit weekend ga ik trick en treaden met vriendinnen en daarna een halloweenfeestje! Zo gaan we weekenden altijd toch vreselijk snel. Inmiddels ben ik hier ook al 70 dagen... en heb ik er nog 235 te gaan. Ik heb ondertussen ook al een keer andijviestampot en appeltaartjes gemaakt, wat heel erg in de smaak viel. Altijd, altijd heb ik gedacht dat ik naar een ander land wilde verhuizen, maar stiekem ben ik toch wel trots dat ik een nederlander ben en stiekem moeten we dat allemaal zijn. Wij kunnen echt zeggen wat wij willen en wij Nederlanders zijn seriuus echt zulke vrije mensen. En hebben een "open-mind" over bijna alles. Dat is denk ik iets wat soms vergeten word.. en dat is iets wat ik eigenlijk nooit opgemerkt heb, tot nu. En ik had niet gedacht.... echt niet gedacht dat ik dit zou zeggen, maar och wat mis ik mijn groene lelijk oma fiets... om ff naar de supermarkt te rijden, om ff makeup te halen, gwn FF iets doen. Ik ben hier afhankelijk van alles, als ik iets buiten de deur wil doen, moet ik iemand vragen om me te brengen....

Een high school jaar is echt niet zonneschijn en rozemarijn ( of zoiets).. Nu de dagen kouder, normaler en saaier beginnen te worden, kan het soms ook echt wel heel moeilijk zijn. Ik beleef hier echte hoogtepunten maar heb ook dieptepunten.. Wat zou het namelijk fijn zijn als je heel eventjes naar huis kon, eventjes kon knuffelen en gewoon even een lekker frietjes speciaal kon eten. Deze twee maanden die ik hier heb gehad, kan ik beschrijven als echt 2 super geweldige maanden... maar misschien ook wel de twee moeilijkste en zwaarste maanden die ik ooit gehad heb. Ik merk aan mezelf seriuus echt dat ik veranderd ben, de manier hoe ik met dingen om ga is veranderd, want je zou is moeten weten hoe vaak ik hier tot 10 heb moeten tellen... Ik ben iemand die vaak de discussie aangaat, en vaak gelijk moet hebben.... Nu denk ik, weetje Died..(of DEEDSS), deze discussie is je tijd, moeite en humeur niet waard. En ik blijf rustiger, ik praat meer over dingen waar ik anders niet over zou praten, en over 8 maanden kom ik terug als een heel ander mens :-P Het is een raar idee dat ik deze eerste maanden nooit meer zou over kunnen doen en dat ik "nog maar" 8 maanden heb. Ik ben dan eigenlijk ook best trots op mezelf... en kijk heel erg uit wat dit jaar me gaat brengen. Hoeveel diepte of hoogte punten er nog gaan komen, ik geniet van alles wat ik mag meemaken en zorg er zelf voor dat dit jaar, een jaar word dat ik never nooit meer zou vergeten.

Reacties

Reacties

Ginger bo ????

Trots op je meis dikke kus van bo

Anouk

Ik ken je niet, maar zit momenteel zelf in Canada voor een jaar high school en je beschrijft echt perfect hoe het voelt!!
You're not alone girll!!

Joris

Leuk verhaal Diede. En ach het is toch nergens altijd zonneschijn en Rozemarijn!

Ellen

Weer een mooi verhaal Diede. Leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en hoe je alles ervaart.

anna

nou dat is nog eens een perfect patroontje beetje studeren en bijkomen en dan in het weekend uit je dak gaan en ja die fiets die moet je maar gewoon even missen je wordt nu overal naar toe gereden dat is gaaf en hier is het nu ook koud en nat.heb je al een keer pannenkoeken of wentelteefjes gebakken is ook leuk nou genoeg gekletst anders heb ik geen stof om te schrijven dag dag van mij love you en groetjes aan je amerikaanse familie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active