Go Deeds

En inmiddels ben ik ( ook wel Deeds ) al weer bijna twee weken in de USA. De tijd vliegt, maar kan ook niet anders met zo'n druk leven. Jullie zijn zeker vast allemaal benieuwd naar mijn eerste dansles... Ik ben gestopt. Het was erg gezellig maar het dansen beviel me niet echt. Dus ben ik toch opzoek gegaan of ik evt erg kan voetballen... en ja hoor, deze week heb ik tryouts voor een club team. Verder ben ik ook begonnen met crossfit. Deze hele week staat vol gepland met trainingen en alleen vandaag is een rustdag. Wat ik ook wel even nodig had... gisteren had ik mijn eerste doorzit moment.. Waarschijnlijk omdat ik gewoon moe was en alles bij mekaar zorgde dat ik even instorten. Daarom doe ik het vandaag even rustig aan en vanmiddag lekker een massage.

Maar jeetje wat heb ik een leuke tijd hier... Deze week was druk met allerlei dingentjes. Ik ben naar een volleybal wedstrijd geweest, soccer wedstrijd, footballwedstrijd.... wat een hele belevenis was. Ik ben naar de bioscoop geweest (echt heel anders dan bij ons) Ik heb mijn eerste geld uitgegeven bij forever 21. En wat misschien nog wel het leukste is, is dat ik naar mijn eigen zeggen een prachtige homecoming dress gekocht heb. Homecoming vind plaats op 26 september dus tegen die tijd zien jullie de fotos wel voorbij komen.

Verder heb ik ook al wat tripjes naar Adams High School gemaakt. Ik heb zoveel mensen ontmoet, en het eerste wat ik ze vertel, is dat ik hun naam niet ga onthouden. Ik heb zoveel namen gehoord dat ik alles vergeet hahah.... Ook heb ik mijn rooster voor het 1e semster.

1e. English langart
2e. US History
3e. Small business management
4e. Student counsil
5e. Foods
6e. Algebra 2

Dit jaar ga ik door het leven als een senior, wat betekent dat ik alle leuke dingen mee kan maken. Maar ik heb 2e jaars vakken, omdat dit niet te moeilijk is en ik hierdoor het meest kan genieten van andere dingen dan school. Ik denk dat ik een heerlijk rooster heb.

Toch zijn er grappige dingen hier die me opvallen, en ik denk dat dat leuk is om aan jullie te vertellen.... dus...

Ten eerste heeft 80% van de Amerikanen hun vlag uit hangen. Want wat zijn ze trots om Amerikaan te zijn... terwijl wij alleen onze vlag uithangen bij speciale gebeurtenissen, hangt die hier elke dag uit.

Ten tweede... doordat Amerikanen zo gek zijn op eigen land hebben ze naar mijn idee weinig kennis over de rest van de wereld. Gekke vragen die mij gesteld zijn, zijn: Waar voor taal spreken jullie? OOHHHH IK DACHT DUITS.... Ligt Nederland niet in Duitsland? Is Holland en Nederland hetzelfde land? Hebben jullie ook cornflakes? en donuts??? Heb je wel eens gebowld...

WELCOME TO AMERICA!!!!!!!

Ten derde... Alle meisjes dragen leggings met truien.... ALLE meisjes.

Ten vierde... "Hey, how are you? Good.. how are you?" is een standaard gesprekje dat je zo elke dag 50 keer hebt. Ik vind het maar raar, want they don't care..... zo elke keer maak ik er maar een beetje grapjes over.. want ja het is eigelijk ook raar.

Ten vijfde... is het Ni-ke of is het Ni-key.... een dilemma waar ik en mijn hostfamily nu mee zitten. Volgens alle Amerikanen is het Ni-key. Maar als ze er goed overnadenken is dat helemaal niet logisch en zou het nike zijn.... dilemma dilemma dilemma.

Zoja.... dat is een beetje wat zich hier afspeeld. Ik kan nog zoveel meer vertellen... ik heb appelflappen gemaakt, pannekoeken, heb mijn eerste s'mores op, mijn zoektocht naar curry, het niet hebben van zoete popcorn, en 8 minutes of gaines.

Maar als ik alles samenvat kon ik deze twee weken niet beter starten. Ik ben zo benieuwd wat dit jaar me gaat bregen. Het besef dat ik een heel jaar weg ben.. is er nu wel, waardoor ik soms ook ff denk van pfff.... een heel jaar. maar die momentjes zijn meestal maar 10 seconde. Ik heb een geweldige hostfamily en leuke mensen om me heen. Dus GO DEEDS!!!!

Dag lieve Nederlandertjes... geniet van alles om je heen, want als je weg bent weet je pas hoe speciaal alles eigenlijk is.

p.s. Anna ik heb je kaart binnen, DANKJE!!!! Ik vind het super om een kaartje te ontvangen dus jullie mogen me allemaal schrijven hoor..... KUS!!!!!!

Reacties

Reacties

Josepha

He Died, prachtig geschreven weer deze blog! Wat maak je veel mee en wat een druk leven heb je momenteel, zoveel nieuwe indrukken, mensen etc. logisch dat het Soms even duizelt. Maar dat hoort Erbij, je pakt het goed op, want Deeds, wat heb je een heerlijke host-family! Wij genieten van Alles wat je mee maakt! HVJ en tot horens X ??????????

anna

HALLO DIEDJE MOOI VERHAAL WEER IK LEES WEL DAT ALLES GOED GAAT MET JE GEDRAG ERG DRUK EN WIJ HOUDENTOCH OOK VAN ONS KIKKERLANDJE DAT HEB JE TOCH WEL VERTELD HE. GOUD OP EK 200M GOUD OP EK HOCHEY MANNEN EN ZULVER VOOR DE VROUWEN EN NATUURLIJK ONZE CLUB AJAX ENZ ENZ LOVE YOU

mariet

Diede heel leuk geschreven. Leuk te lezen, wat jij mee maakt daar.
Groetjes Mariet

Carola Keesom

' Ooooh- my- god' !!! Wat maak je veel mee. Prachtig
Om te lezen. Enne....niet alleen maar leggings kopen nu he? Bewaar je mooie ' European style' ! X Roos en Carola

Ellen

Weer een leuke blog Diede!
Ik ben benieuwd hoe je het op de high school gaat vinden.
Dat lezen we vast in je nieuwe blog. Xx

Bram Verweij

Dag Diede,

Met veel bewondering lees ik jouw reisverhalen. Dit is de échte wereld waar je zoveel nieuwe ervaringen opdoet. Geweldig Diede. Ik kan dit alleen maar toejuichen!!! Respect voor het lef dat je toont en heel veel bijzondere momenten toegewenst in the States.

Groeten,
Bram Verweij (mentor 5H)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active