Wanneer alles anders is...

En toen zat je alweer een maand in Amerika. Het is ongelovelijk hoe snel de tijd gegaan is... tegelijkertijd voelt het alsof ik al een jaar van huis af ben. Het school leven is begonnen.... en dat betekend weg met alle pret en plezier. De eerste twee weken dat ik hier was, waren echt geweldige weken, ik kon uitslapen en hebben heel veel leuke dingen gedaan. Vorige week dinsdag begon dan toch de eerste schooldag...

En school hier is, anders. Ik denk dat ik deze hele eerste maand kan beschrijven alsanders.Je vraagt je vast af hoe anders? Dat is lastig uit te leggen... de sfeer hier is anders, de mensen hier zijn anders, de school is anders, de klassen zijn anders, de lessen zijn anders.Sommige mensen denken vaak dat anders beter is, maar dat betwijfel ik. Het is gewoon anders, niet slechter maar ook niet beter. Anders, betekent ook dat je je moet aanpassen hier... de manier van leven is gewoon zo 'anders :P"

Ik heb inmiddels 1 week school erop zitten en het was een lastige week. Ik moest echt heel erg wennen aan ALLES. Ten eerste sta ik om 6 uur op... dit is echt heel erg vroeg. Hierdoor slaap ik elke dag tussen 8 en 9 uur. Mijn schooldag ziet er als volgt uit: 6.00 opstaan om 7.00 te vertrekken met de auto naar school. De eerste les is om 7.30. In de eerste les sta je op en doen we de pledge van America, hetzelfde bij voetbal wedstrijden... dit is echt heel raar. Rond 12.00 heb ik lunch en om 14.30 is mijn schooldag afgelopen. Een schooldag gaat heeel erg snel, als ik lunch heb om 12 uur, heb ik namelijk al 4 klassen gehad en hoef ik er nog maar twee te gaan.

Om even terug te gaan naar waarom mijn week zo lastig was.. Je moet je voorstellen dat je op een plek bent met 3000 mensen en je kent niemand goed. Je weet niemand zijn verhaal of achtergrond, en dan moet je je nog maar eens tussen de vriendengroepen zien te mixen. Ik heb een groot voordeel dat ik al vrienden van Kate ontmoet heb, met hun breng ik lunch door en elke dag begin ik me al een beetje meer op me gemak te voelen.

Ik heb trouwens het voetbal team gehaald!!!! Het team is echt heel leuk met hele leuke meiden.. We hebben ons eerste tournament al gehad en zijn tweede geworden. Ik train elke maandag en woensdag.. het is echt fijn om te sporten en bezig te blijven, hier word je serieus echt veel vrolijker van.

Toch blijft het gek, dat ik hier in Amerika zit. 10 maanden geleden meldde ik me aan en nu sta ik hier. Toch gek... spijt heb ik nog geen seconde gehad. Heimwee... ja af en toe. Het is niet dat ik naar huis wil, dat totaal niet. Maar toen ik de keuze gemaakt had om een jaar weg te gaan, wist ik dat het soms moeilijk was.. toch weet je nooit helemaal wat je te wachten staat. Soms sla ik mezelf voor me hoofd voor de keuze... maar 5 minuten later is dat alweer voorbij. Ik geniet hier in Amerika, maar ik kan niet beseffen dat ik hier nog 10 more maanden ben.

Loves Deeds

Ik vind het trouwens leuk om berichtjes te krijgen of vragen te beantwoorden, dus wees niet bang om me te storen... ik zou niet altijd snel reageren vanwege mijn drukke Amerikaanse leven :P

Reacties

Reacties

Josepha

Snel en enthousiast geschreven Diede! Ik denk dat deze eerste maand het moeilijkst was, zoveel indrukken, zoveel nieuwe mensen, ALLES anders ;-) Maar ALLES komt goed ;-) ALLES is eigenlijk al goed. Denk dat al die scholieren jou wel kennen ipv andersom, 06.00 uur am = 12.00 uur in Nederland, Alhier moest je fietsen, nu lekker met de auto. Succes op school. We are glad that you are doing so well.
Love you XXXX

Anouk

joo chick alles lekker? ?????? laat ze poepie ruike met je linkerpoot xx

anna

hallo lieve deed ja werkelijk alles anders daar maar voor mij ook een beetje anders niet meer op zaterdag koffie drinken met paps en jou. en natuurlijk onze lunches die we de afgelopen tijd regelmatig deden. maar het went ook hier hoor. wat goed dat je met voetbal geselecteerd bent het Nederlands damesteam kan je hulp ook goed
gebruiken. het is nu half tien s,morgens en ik ga een boterham met hagelslag eten lekker hoor ja toch love you Anna

Tessa

leuk geschreven! Je kent mij niet, maar ik zag toevallig dit berichtje voorbij komen. Ik heb afgelopen jaar een jaar in Amerika gewoond. Het is zó leuk! De enige tip die ik je kan geven is dat je gewoon van alles moet genieten! En als het even kut is, gewoon denken, ach over 10, maanden ben ik toch weer weg :p Heel veel plezier!! Voor je het weet ben je weer terug in het regenachtige Nederland

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active